fot. Piotr Hamarnik/PKP PLKStacja Skarżysko-Kamienna
Poznaliśmy datę planowanego zakończenia wszystkich robót realizowanych w ramach opóźnionej modernizacji linii nr 25 do Sandomierza. Roboty na odcinku do Skarżyska-Kamiennej potrwają do maja 2025 r. Tuż po tym rozpocząć mają się natomiast prace na trasie w kierunku województwa podkarpackiego.
Modernizacja linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica miała pierwotnie zakończyć się przed dwoma laty. Termin finalizacji prac był jednak kilkakrotnie przekładany i ruchu pociągów nie udało się przywrócić także w czerwcu tego roku. PKP PLK tłumaczyły to koniecznością zwiększenia zakresu przedsięwzięcia w związku z aktualizacją map powodziowych.
Niemal rok do pełnego otwarcia trasy
Zarządca infrastruktury przyznał jednocześnie, że realizacja wszystkich prac nie dobiegnie końca w 2024 r. Teraz poznaliśmy wreszcie kolejny termin spodziewanego oddania linii do pełnej eksploatacji. – W przypadku projektu Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz planowana data uzyskania certyfikacji została wyznaczona na koniec maja 2025 r. – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Dodaje, że w związku z przerwą w ruchu na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz uruchomiona została zastępcza komunikacja autobusowa.
Przed rozpoczęciem modernizacji pomiędzy Skarżyskiem a Sandomierzem kursowały dwie pary pociągów dalekobieżnych, obie w relacji Warszawa – Przemyśl. Czy po zakończeniu wartych ponad 600 mln zł prac w rozkładzie jazdy pojawi się więcej połączeń organizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury? – Rozważenie zwiększenia oferty dla relacji Przemyśl – Warszawa przez Sandomierz będzie możliwe dopiero po zakończeniu wszystkich prac modernizacyjnych – stwierdza przedstawicielka resortu.
Zmiana terminu zamknięć na Podkarpaciu
Na ruch pociągów pasażerskich wpływ będą miały przy tym kolejne projekty infrastrukturalne przewidziane przez MI. – Na czerwiec 2025 r przesunięte zostały zaplanowane zamknięcia linii kolejowej nr 25. Jest to związane z nieuzyskaniem w pierwotnie zakładanym terminie decyzji lokalizacyjnych dla projektu Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew (prace projektowe) – stwierdziła nasza rozmówczyni. Według aktualnego harmonogramu tuż po pełnym otwarciu odcinka do Skarżyska ruszy więc inwestycja obejmująca podkarpacki fragment tej samej trasy. Póki co nie znamy dokładnego opisu utrudnień, na które będą musieli przygotować się pasażerowie w poszczególnych okresach realizacji następnej inwestycji.
– Zarządca infrastruktury jest świadomy wpływu prac modernizacyjnych na przewozy dalekobieżne oraz przewozy wojewódzkie, w szczególności na liniach jednotorowych – zapewniła nas Anna Szumańska. Ma on każdorazowo dążyć do minimalizacji skali utrudnień. Tym niemniej sytuacja podróżujących pociągami PKP Intercity do Sandomierza od kilku lat pozostaje trudna.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.